Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010

ΟΙ ΠΕΦΤΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΦΕΪΣΜΠΟΥΚ


Εδώ και πολύ καιρό έχω χωρίσει τους κυρίους του φέισμπουκ σε κατηγορίες, κάνω τις σχετικές συζητήσεις με φίλους και φίλες, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να κάνω την καταγραφή. Για κάποιους, μάλλον ήρθε η ώρα να κάνουν τη διαγραφή. Αλλά χέστηκα. Και πριν από κανένα μήνα είχα ζητήσει να με διαγράψουν, αλλά σχεδόν κανείς δεν το έκανε. Το έκανε ένας, αφού μου είπε ότι λυπάται. Εγώ πάλι, δε λυπήθηκα καθόλου. Η άκαρδη. Κι απ' ότι κατάλαβα, η λύπη του αυτή οφειλόταν στο γεγονός ότι δεν ήμουν όπως φαντάστηκε. Ναι ρε φίλε. Δεν είμαι η ευγενική, ευαίσθητη, λεπτεπίλεπτη, μοναχική ψυχή που ψάχνει να πει τον πόνο της και να ανταλλάξει τις πονεμένες σκέψεις του μοναχισμού της με άλλες μοναχικές ψυχές. Κι άμα τα πάρω, κατεβάζω καντήλια. Και ναι, σου αφιερώνω την πρώτη κατηγορία της λίστας.
1. Μοναχική ψυχή. (Με σήμα την καρδούλα και τα σάλια). Έχει πατήσει τα 40 προ πολλού. Τον παράτησε η γυναίκα του, γιατί τον σκυλοβαρέθηκε. Η καρδιά του σπαράζει. Ήταν αναίσθητη. Δεν του ταίριαζε. Αυτός είναι ευαίσθητος, αγαπάει τη φύση και τις εκδρομές και ψάχνει μια ευαίσθητη ψυχή να δέσει με τη δική του. Κουλτουριάρης. Ασχολείται ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία κι έχει γεμίσει τα άλμπουμ του με ηλιοβασιλέματα και δέντρα με ρυάκια. Βάζει και καμιά θολή φωτογραφία με τη μουτσούνα του. Σκοτεινή και μυστηριώδη. Με βλέμμα απλανές. Μάλλον σε κάποιο ηλιοβασίλεμα θα χάνεται. Η πλειοψηφία των φίλων του είναι κυρίες άνω των 40, μοναχικές, ή έτσι νομίζει όταν τις χτυπάει, συνήθως κουλτουριάρες, ή έτσι νομίζει. Πιάνει κουβέντα μαζί τους με την πρώτη ευκαιρία, μιλώντας τους για ποίηση και άλλα ανώτερα πράγματα, ή σχολιάζει κάνα ποστ τους εξαντλώντας όλο το λυρισμό του κόσμου. Αν η απάντηση στην ξενέρα περιλαμβάνει μπινελίκι, θα σου πει ότι λυπάται και θα σε διαγράψει. Την άλλη μέρα κάποιος κοινός σας φίλος θα σου κάνει πρόταση να τον κάνεις φίλο. Αμ δε.
2. Ο αναλυτικός. (Με σήμα την παραπάνω εικόνα). Μην τολμήσεις να ποστάρεις κάτι στον τοίχο σου. Θα μπει και θα σου γράψει 200 σειρές ανάλυση. Και ψυχανάλυση. Για το τι ένιωθες την ώρα που πόσταρες το συγκεκριμένο θέμα, γιατί υπάρχει ή δεν υπάρχει λόγος να νιώθεις έτσι, για το πόσο κοντά στη δική του σκέψη βρίσκεσαι, ΑΛΛΑ! αυτός έχει κάνει την υπέρβαση. Και ναι, θέλει να σε βοηθήσει με όλη αυτή την παπαρολογία να την κάνεις κι εσύ. Αν δε, το ποστ σου αφορά κάποιο κείμενό σου, θα σου αναλύσει την κάθε λέξη. 50 σειρές το κείμενό σου; 500 σειρές οι αναλύσεις του. Θέλει να νιώσει το μυαλό σου, τον ψυχισμό σου... έτσι ξεκινάει για να καταλήξει στο πόσο φτιαγμένοι ο ένας για τον άλλο είστε. Στειλ' τον στο γιατρό τον άνθρωπο, πριν αναγκαστείς να πας εσύ.
3. Ο κουλτουριάρης. (Με σήμα την πίπα). Πίπες λέει και πιθανό να έχει φωτογραφηθεί με την πίπα στο χέρι και με βλέμμα απλανές. Έτσι για να περνάει εύκολα η κουλτουριάρικη εικόνα. Τα στάτους του έχουν να κάνουν με τη λύπη του για την υποβάθμιση της τέχνης. Την πέφτει σε κυρίες που ασχολούνται με λογοτεχνία, με μουσική, με καλές τέχνες. Συχνάζει στη λυρική, παρίσταται σε βιβλιοπαρουσιάσεις και εκθέσεις, αλωνίζει θέατρα και κινηματογράφους... Γράφει, ζωγραφίζει, παίζει πιάνο, πλέκει... Και κυρίως διαβάζει. Διαβάζει πολύ. Και αποστηθίζει τσιτάτα για κάθε περίσταση, ώστε να έχει να γράφει στα σχόλιά του και να εντυπωσιάζει. Και ακούει ποιοτική μουσική. Γενικά υπάρχει μια ποιότητα στη ζωή του. Την οποία πόσο πολύ βαριέμαι!
4. Ο ό,τι κάτσει. (Με σήμα τα γυναικεία οπίσθια). Αυτά τα γυναικεία οπίσθια που τόσο πολύ θέλει να αγγίξει καθώς όλες του τα γυρνάνε και εξαφανίζονται. Έχει φωτογραφία τραβηγμένη από ένα χιλιόμετρο μακριά. Ενίοτε είναι τραβηγμένη στην παραλία όπου ποζάρει άνετος το μαγιό και σφίγγεται ρουφώντας τον πατσά. Η ηλικία του ξεκινάει από εκεί γύρω στα 30 και φτάνει στο άπειρο. Είναι απελπισμένος. Τίποτα δεν του κάθεται. Κάνει συνεχώς καινούργιες φίλες και διαγράφει τις παλιές μόλις τον στείλουν από κει που ήρθε. Ε, να μην τις έχει στο προφίλ του και μπερδεύεται. Σου την έχει στημένη στο τσατ. Με το που μπαίνεις ανοίγει το παραθυράκι με τη μουτσούνα του και τις πρωτότυπες ατάκες που καλείσαι να απαντήσεις: "γεια σου" "τι κάνεις;" "από πού είσαι;" "είσαι μόνη;" "θες να γνωριστούμε από κοντά;". Αν δεν τολμάς να μπεις στο τσατ, περιμένει να ποστάρεις κάτι για να βρει αφορμή να σου μιλήσει. Δε θα βάλει σχόλιο. Θα σου στείλει μήνυμα γιατί η απάντησή του θα είναι πολύ προσωπική. Συνήθως σε τέτοιους, αν με πιάσουν οι καλοσύνες και οι ευγένειες, απαντώ μονολεκτικά. Τους προκαλώ να με διαγράψουν. Και το κάνουν. Ευτυχώς.
5. Ο γαμήκουλας. (Με σήμα το μουνί. Καλλιγραφία). Συχνά είναι παντρεμένος που θέλει να ξενογαμήσει. Κυνηγάει μουνίτσες ασύστολα. Μπαίνει με ψευδώνυμο και με ψεύτικη φωτογραφία, συνήθως μοντέλου. Δε θα βρεις άντρες στους φίλους του. Μόνο γυναίκες. Δύο κατηγοριών. Όμορφες και πουτανάκια. Τις όμορφες τις διαλέγει ως φίλες επειδή πολύ θα ήθελε να του φέξει και να του κάτσει μια απ' αυτές και τα πουτανάκια επειδή είναι πιο εύκολο να του κάτσουν. Δίνουν και παίρνουν οι κώλοι και τα βυζιά στις φωτογραφίες των φίλων του. Άμα αποδέχεσαι όποιο αίτημα φιλίας βλέπεις μπροστά σου χωρίς να κοιτάς για ποιον πρόκειται, θα έχεις αρκετούς τέτοιους ανάμεσα στους φίλους σου. Κι εγώ έχω, αλλά πού να κάθομαι να ψάχνω τώρα. Περιμένουν κι αυτοί την ευκαιρία να γράψεις ή να ποστάρεις κάτι για να σου στείλουν το μήνυμα τύπου: "καύλα είσαι" "θέλω να σε γλείψω" και να φάνε τη διαγραφή τους.
6. Ο καυλοπιτσιρικάς. (Με σήμα τον πούτσο στο χέρι). Έχει πολλές καύλες αυτό το παιδί. Όλη μέρα με τον πούτσο όρθιο. Έχει και μια γκομενίτσα, αλλά είναι ψόφια. Τι να την κάνει. Θέλει μια πραγματική γυναίκα. Και ναι. Το βλέπει στα μάτια σου. Εσύ είσαι αυτή. Έχεις msn, να μπεις να τον δεις που θα τον παίζει για σένα; Σε θέλει πολύ. Θέλει να σε δει. Τι κάνεις το βράδυ; Το βράδυ, θα σε έχω τζάσει και θα έχω ησυχάσει από σένα, μαλακισμένο, για να κάνω σεξ με όποιον γουστάρω εγώ.
Αυτές είναι οι βασικές κατηγορίες. Υπάρχουν και υποκατηγορίες, ή παραλλαγές αυτών των περιπτώσεων. Ευτυχώς οι περισσότεροι φίλοι μου δεν έχουν σχέση μ' αυτούς. Αλλά όσοι βρουν στοιχεία από τον εαυτό τους σ' αυτά που γράφω, είναι μια καλή ευκαιρία να με διαγράψουν.

10 σχόλια:

Peggy είπε...

Σε ονομάζω "φουμπουπαίτνεια των αρρένων διαγράψιμων φουμπουκατηγοριών"!!!
Υποκλίνομαι και συγχρόνως καλώ τον δικηγόρο μου για τη μήνυση που θα σού υποβάλω απαιτώντας αποζημίωση για τη ζημιά στα ματάκια μου από το μαύρο φόντο του μπλόγκεώς σου! Πουλάκια κι αστεράκια βλέπω!... Και καλά τα πουλάκια, πες, μπορεί να ξεπηδούν από το κείμενο. Τα αστεράκια, όμως?... Θέλεις να τα βρούμε εξωδικαστικά?
PeggyCV

ναυτιλος είπε...

εχω την εντυπωση οτι εχω ξαναδιαβασει κειμενο σου,παλι μεσω του Τατσοπουλου..Αλλα εδω θα σου δωσω συγχαρητηρια διοτι:εντοπισες τις κυριες ομαδες των αντρων μεσα στο φεις κ ανελυσες τις συμπεριφορες τους (γνωστο φαινομενο).
Ξεχασες μια ομως: αυτη,και ισως θελει πιο πολλη αναλυση γιατι ειναι και η πιο δυσκολη,αυτη του πραγματικα εξυπνου ατομου,η οποία εχοντας σαν βαση τη γνωση,υποβαλει-επιβαλει τον εαυτο του.σιγα η γρηγορα δεν εχει σημασια,αλλα το κανει..και με τον ιδιο φυσικα σκοπό

tsaousa είπε...

Επί τέλους τα μπλογκς μας συναντήθηκαν!! Λοιπόν, ήθελα να γράψω κείμενο ανάλογου θέματος, αλλά με κάλυψες με 1000!!
Θα το κοινοποιήσω σε όλο το Δυτικό κόσμο!

elekat είπε...

Χα χα χα!!!
Επιασες όλο το φάσμα!!!
Θα προσθέσω και αυτούς πού μας ξέρουν από το παρελθόν και είχανε φάει τότε πόρτα και τώρα εμφανίζονται με το πούρο, σε παραλίες ονειρικές, σε gala, σε πολυτελή ξενοδοχεία, το ίδιο γελοίοι με τότε...
Και ... ξανατρώνε πόρτα!!!

Ανώνυμος είπε...

Ομολογώ πως το βρήκα απίστευτα ενδιαφέρων .....τόσο ώστε να ξεφυλλίσω την επόμενη φορά στο κομμωτήριο το Ciao με την βεβαιότητα οτι θα βρω ίσης και ενδεχομένως και ανώτερης ποιότητας κείμενα.
Το μόνο που αμέλησες να αναλύσεις είναι το αντίθετο φύλλο ... περιμένω με "αγωνία" την συνέχεια λοιπόν και τον αυτοπροσδιορισμό σου .. να σου πω επίσης βάση του κειμένου σου , πως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά ..και αν κάπου δεις πολλές μύγες μαζεμένες κάπου υπάρχουν σκατά .
Λύσε μου μια απορία : ο Τατσόπουλος σε ποια κατηγορία ανήκει ;

kats-woman είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε που με τόση γενναιότητα λέτε τις εξυπνάδες σας κρυμμένος πίσω από την ανωνυμία σας.
Θα πρέπει να είσθε πολύ σοβαρός άνθρωπος και πολύ μορφωμένος. Τόσο που το ενδιαφέρον (ουδέτερο) το γράφετε με ωμέγα.
1. Έχω γράψει και για γυναίκες.
2. Σας αρέσουν βλέπω οι πρωτότυπες παροιμίες. Δεν ξέρω για ποιες μύγες μιλάτε. Ξέρω για κάποιους που έχουν τη μύγα και μυγιάζονται (για να απαντήσω κι εγώ με παροιμία και να γουστάρετε). Και αντιδρούν με τον υστερικό τρόπο που αντιδράσατε.
3. Ο Τατσόπουλος είναι χειρότερα σκατά από μένα. Παρακαλώ, μη μας διαβάζετε. Δε λέει να πιάνετε πάτο με τέτοιο ε-πίπεδο που διαθέτετε.
4. Κι επειδή είμαι καλός άνθρωπος και γενναιόδωρη, ακόμα και με τους ανάγωγους, πάρτε και μια παροιμία μπόνους, προσφορά του οίκου Κατσγούμαν: Της κοντής ψωλής της φταίνε οι τρίχες.

Ανώνυμος είπε...

Οι παροιμίες του οίκου Κατσγούμαν τα σπάνε!...(τα σπάνε τα καρύδια)

Sharpedon είπε...

Εγώ δεν σε διαγράφω πάντως Νάντια, γιατί προφανώς ανήκω στην αυθαίρετη κατηγορία των "περισσότερων φίλων" που αναφέρεις στο τέλος. Ακόμη και τα περισσότερα στοιχεία του Νο3 τα έχω αποβάλλει γιατί και εγώ βαρέθηκα την εν λόγω "ποιότητα", ήτοι την έντεχνη επιτήδευση.

Μα το κυριότερο δεν είμαι πέφτουλας. Δεν έχω λόγο να είμαι, γιατί τα κοινωνικά δίκτυα και ευρύτερα το δίκτυο δεν λειτουργούν πλέον για μένα έτσι. Δεν έχω ταμπού με τις δικτυογνωριμίες, ποτέ δεν είχα. Απλώς έχω παύσει πλέον να βλέπω αυτό το παιχνίδι ως δίπολο κυνηγού - θηράματος (ακόμη και αντίστροφου).

Δεν αποκλείω τίποτα αλλά δεν κυνηγάω και δεν επιδιώκω επίσης τίποτα. Κρατάω κάποια παράθυρα μισάνοιχτα και αν είναι να έρθει θε να'ρθεί. Αραιά και που κάτι σκάει (με κάνα pm συνήθως, γιατί έχω μόνιμα κλειστό το messenger, απαπά!) και για xψz λόγους κόβω εγώ την φόρα, διακριτικά και ευγενικά. Όχι για καμία βλακώδη ικανοποίηση εγωισμού, απλά αν δεν μου ομιλεί κάτι δεν το παλεύω, προς σεβασμό και σε αυτό το κάτι.

Όλα τα ως άνω με κάνουν να νοιώθω πολύ πιο ελεύθερος από τα εφηβικά-μετεφηβικά μου χρόνια έως και σχεδόν τα 30 μου που κυνηγούσα σχεδόν ότι θηλυκό κινούνταν (λέμε τώρα..). Ελεύθερος από την άποψη ότι πλέον δεν είμαι σκλάβος του εαυτού μου, ότι επιτέλους κατάφερα να κυριαρχήσω στον εαυτό μου, όχι από άποψη ευθυνών ή δεσμεύσεων.

Αρκεί αυτό το κλινοσκέπασμα για 1ο σχόλιο όμως ε;

Ανώνυμος είπε...

Aυτοί καλά κάνουν και υπάρχουν.

Εμείς να ανοίγουμε τα στραβά μας, που περνάμε τα ψίχουλα που μας δίνουν για έρωτα.

καλά να πάθουμε.

Παναγιώτης Καπράλος είπε...

Ενδιαφέρουσα παρατήρηση η από πάνω. Τα λιοντάρια υπάρχουν επειδή υπάρχουν οι γαζέλες, οι γαζέλες υπάρχουν επειδή υπάρχει το χορτάρι, το χορτάρι υπάρχει επειδή υπάρχουν μέλισσες να το γονιμοποιήσουν (μικρή βιολογική αυθαιρεσία, ok) και τα μαμούθ έχουν εξαφανιστεί. Άρα για να υπάρχουν αυτοί οι άντρες θηρευτές κάπου υπάρχει και η τροφή που τους συντηρεί - οι αντίστοιχες γυναίκες θηράματα που τοιουτοτρόπως ικανοποιούνται οι ορέξεις τους. Τις πταίει το λοιπόν. Όμοιος ομοίω και η κοπριά στα λάχανα, και προσοχή: νόστιμο λάχανο χωρίς κοπριά δεν υπάρχει. Σαν το κοκορέτσι ένα πράμα.

A, ντεν εκω λογκαριασμο γοογλε καρντια μου, τα με βρι στο φατσοβιβλιω